حضرات مسئول ! خوشبختانه در استان و شهرستان دهلران نیروهای بومی تحصیلکرده، توانمند در حوزه های مختلف وجود دارد که تعداد آنها اندک نیست وعمده مشکل آنها بحث اشتغال ،اقتصاد و حسرت عدم استفاده شرکت ها از توان و تخصص نیروهای بومی است .
کد خبر: ۱۱۴۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 25 November 2023

تابناک ایلام، مجتبی کاور : هفته گذشته بود که خبرگزاری تابناک با انتشار دو یادداشت با عنوان این منیت و توان را چه کسی یا کسانی به شما داده اند که این چنین جولان می دهید ! (اینجا ) در سایه غفلت و مهر سکوت بر لب مسئولان دهلران؛ 40 نفر غیر بومی در شرکت ایران افق دهلران جذب شده است (اینجا ) منتشر کرد که در شبکه های اجتماعی و بین افکار عمومی بازتاب و واکنش های زیادی در پی داشتند به طوری که امام جمعه دهلران هم روز گذشته در تریبون نماز جمعه گفت : بکارگیری نیروهای غیربومی در شرکت های منطقه پذیرفتنی نیست و جذب نیروهای غیر بومی در شرکت‌های منطقه از دغدغه‌های جدی مردم است. 

 وی ضمن انتقاد از مدیران شرکت‌ها فعال منطقه گفت : مدیران شرکت لقمه آماده جوان بیکار بومی را از دهان آنها می گیرد وسر سفره آنها دیگر چیزی نیست. 

امام جمعه دهلران اظهار داشت : با ید عدالت را به مدیران شرکت ها تذکر داد ،چرا که جوانان ما دل خوش این هستند بر روی نفت ایستاده اند با وجود شرکت ها مشغول به کار شوند ولی متاسفانه دود ،سختی، دوری تنها نصیب آنها شده است. 

 وی با اشاره به اینکه مردمان دهلران و جوانان منطقه در گرمای بالای 50درجه مرز داری می کنند بیان داشت : مدیران شرکت ها که غیر بومی جذب می کنند در طلاق ، مسکن ، ازدواج موثر هستند و ما تنها عدالت را از شما طلب می کنیم و امید واریم که مسئولان اجرایی ترتیبی اتخاذ کنند تا از جذب نیروی غیر بومی در منطقه جلوگیری شود

 اما این پایان واکنش ها نبود ، چرا که سخنان امام جمعه دهلران و انتقاد وی از عدم جذب نیروهای بومی و جذب غیر بومی ها در شرکت ها شب گذشته در شبکه های اجتماعی و کانال های خبری بازتاب گسترده داشت ولی آنچه که برای افکار عمومی و رسانه ها مهم است سکوت مسئولان اجرایی شهرستان دهلران  بوده که تا به امروز بی تفاوت از کنار خواسته به حق جوانا ن تحصیل کرده جویای کار سکوت پیشه کرده اند ؟

سکوتی که حتی در پنجمین نشست کارگروه اشتغال شهرستان دهلران که به ریاست معاون سیاسی فرمانداری ویژه دهلران که در اول آذر ماه در سالن فرماندار با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد حکم فرما بود اینکه چرا تا به امروز مسئولان اجرایی شهرستان دهلران در مقابل رسانه ها ، مردم ، افکار عمومی بخصوص جوانان جویای کار سکوت پیشه کرده اند موضوعی است که باید پاسخگو باشند!

آنچه که نیاز به یاد آوری به مسئولان اجرایی دهلران که خود را خادم مردم و نماینده عالی دولت در شهرستان می دانند ؛ است به سخنان اردیبهشت ماه سال جاری رئیس جمهوردر سفر به استان خوزستان و دیدار با علما، سران قبایل و عشایرمبنی بر اینکه استفاده از نیروی بومی در همه بخش ها بر غیربومی اولویت دارد و شرکت های مستقر در این استان باید بهره گیری از جوانان خوزستان را اولویت قرار دهندرجوع کنند . 

 امید است مسئولان شهرستان دهلران با الهام گرفتن از سخنان رئیس دولت خود تمام قد در مقابل مدیران شرکت های بایستند ، و حقوق حقه مردمان مرز استان ایلام و شهرستان دهلران را در موضوع اشتغال را طلبد کنند .

آقایان مسئول! امروز به واسطه وجود گسترده شبکه های اجتماعی مردم ما هوشیار هستند و همه مسائل را با ریزبینانه رصد و دنبال می کنند و از وضعیت جذب نیروهای غیر بومی در شرکت ها موجود به شدت گله مند هستند .

حضرات مسئول ! خوشبختانه در استان و شهرستان دهلران نیروهای بومی تحصیلکرده، توانمند در حوزه های مختلف وجود دارد که تعداد آنها اندک نیست وعمده مشکل آنها بحث اشتغال ،اقتصاد و حسرت عدم استفاده شرکت ها از توان و تخصص نیروهای بومی است .

وجود شرکت های متعدد در حوزه های مختلف جز تورم، آلودگی، آسیب های اجتماعی و … هیچ منفعت آنچنانی برای مردم استان بخصوص شهرستان دهلران نداشته است باشد که اعضای کمسیون کارگری شهرستان دهلران با حضور رسانه ها به صورت میدانی آنچه که مصوبات خود در بحث جذب نیروی بومی در شرکت ها است مورد ارزیابی قرارو افکار عمومی را در جریان امر قرار بدهند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار